Cyklistika

Lyžování

Sport

+420 608 821 811

Otevírací dobaPo - Pá 8:30 - 18:30
So 9:00 - 13:00

info@barnexsport.cz

Marlin+, Slash, Supercaliber gen.2 TEST

O víkendu jsme si udělali s kolegy první letošní vyjížďku a u toho jsme otestovali tři novinky na rok 2024.

Prvním je Supercaliber 9.8 GX AXS Gen.2. Druhá generace tohoto kola dostala o centimetr vyšší zdvih vidlice (110mm) a o dva centimetry vyšší zdvih tlumiče (80mm). Geometrie kola je upravená moderním trendům a moderním XC závodům. To se potvrdilo i na naší vyjížďce. Kolo je při stoupání pěkně tuhé a lehké. Vidlice i tlumič se dá pohodlně zamknout i odemknout z řidítek kola, a že je to dobrá funkce na trase, kde se vám stále střídá stoupání a sjezd. Při techničtějších sjezdech je poznat nižší zdvih tlumiče a v mnoha případech jde až na doraz. Další dobrou věcí je teleskopická sedlovka, která se opravdu i při mírnějších sjezdech hodí. Nejvíce se nám ale zalíbilo nové elektrické řazení od sramu GX AXS T-type, rychlé, přesné a tiché. Kolo osazené 29x2,4 plášti s jemným vzorkem, které jsou do kopců krásně rychlé. Dolů drží taky pěkně, ale na nezpevněných zatáčkách a na bahně vzorek pláště trochu plave. Co k tomu dodat - kolo určené na závody a sportovní jízdu. Lehké, rychlé, tuhé. Nabídku našich Supercaliberů najdete zde.

 

Druhým bikem byl elektrický Trek Marlin+ 8, mladší brácha z rodiny Marlinů. Tohle kolo nás hodně zajímalo, jelikož disponuje zabudovanou baterií BOSCH v rámu o výkonu 400Wh, což je pro zákazníky zavádějící parametr. Pohon zajištuje jak jinak než motor Bosch Active Line Plus, který má čtyři režimy dopomoci. Ovladač Purion 200 zobrazuje na jasném barevném displeji všechna potřebná data jako např. stav baterie, dojezd a rychlost. Jednoduchými ovladači lze přepínat zobrazovaná data a zvýšit výkon kola. Nám stačil režim ECO a TOUR+ na opravdu táhlé kopce. Dalším režimem je Auto, kdy motor reaguje silnější pomocí a reaguje na vaši akceleraci a je fakt SUPER do lesa. Režim TURBO byl použit prakticky jen na strmé blátivé stoupání, které bylo doplněno kamením a kořeny, ale kolo vše zvládlo a bez ztráty květinky mě vyvezlo až na vyhlídku. :) Každého ebikera zajímá jen DOJEZD, což se nedá jen tak říct kolik kolo najede km na jedno nabití. Baterie nám bohatě stačila a celou jsme ji nevyjeli, každopádně Trek uvádí 2 až 4 hodiny ježdění. Nám po 3 hodinách zbylo ještě 34%, tak to odhadujeme na 45 - 60km v terénu. Když chcete vyrazit dál, zvyšte si dojezd kola Marlin+ až o 60 % přidáním 250Wh baterie Bosch PowerMore (prodává se zvlášť). Co se týče dalšího vybavení kola, tak bych vypíchnul dnes již standartní teleskopickou sedlovku nebo široké pneumatiky Bontrager XR4 TEAM ISSUE 29 x 2.6, které krásně držely v mokrém bahenním terénu. Zbytek osazení kola obstarává Shimano deore, což je v této kategorii plně dostačující. Podtrženo sečteno za nás SUPER !! Nabídku našich Marlin+ najdete zde.

 

Třetím strojem od Treku bylo perfektní sjezdové kolo Slash 8 Gen.6. Co nás hned příjemně překvapilo, byla funkčnost vidlice Fox Rhythm 36 (170mm) a tlumič Fox Performance Float X (170mm). Odpružení krásně žehlilo jakékoliv nerovnosti i menší skoky v našem podání. Stavba kola v podání předního ráfku 29" a zadního 27,5" dodává krásnou stabilitu při sjíždění strmých kopců. Nejste v takovém předklonu jak u kola se stejnými rozměry ráfků. Při výjezdech je naopak znatelný větší náklon dozadu, ale zpříjemníte si to přepnutím na druhý, tužší stupeň tlumiče. Teleskopická sedlovka a čtyřpístkové brzdy jsou samozřejmostí. A teď věc, která nás všechny hodně zajímá. Nová převodová stavba je za nás parádní! Za celou dobu testování jsem neslyšel jediné zarezonování řetězu a pravděpodobnost, že by vám spadl, je za mě prakticky nulová. Při šlapání cítíte krásný plynulý záběr a kombinace s pohonem Shimano XT byla plně dostačující. V náročných situacích to prostě oceníte. Na enduro jízdu po lese byl Slash až moc předimenzovaný, v dalším testování ho určitě vezmeme do bike-parku, kde bude zářit. Podtrženo sečteno, pokud nepotřebujete být na kopci mezi prvními, ale raději ostatní pokoříte při sjezdu dolů. Je to kolo pro Vás! Nové kola Slash si můžete prohlédnout zde.

 

Tak to jsou naše dojmy z prvních novinek na rok 2024. O dalších novinkách vás budeme informovat.